Massawa – komunikacja i współpraca w projekcie

W 2007 roku Project Management Institute uznał Massawę za najlepsze na świecie szkolenie z zarządzania projektami (PMI Award 2007), a w 2014 International Simulation and Gaming Association uznał Massawę za najlepszy warsztat interaktywny. Massawę przeżyło ponad 3000 uczestników szkoleń zamkniętych, otwartych i studiów podyplomowych z kilkunastu krajów Europy.

Szkolenie Massawa symuluje realizację złożonego projektu. Jest on jednak tłem dla zasymulowania procesów komunikacji i współpracy w zespole.

Symulacja Massawa to narzędzie dla każdej firmy, która swój rozwój opiera na działaniach projektowych. Potrzeba skutecznego zarządzania projektami jest podłożem do wykorzystania warsztatu do zmiany postaw i kompetencji uczestników. Głównym celem jest zapoznanie uczestników z zasadami metodycznej pracy w projektach w praktyczny sposób, zmiana nastawienia pracowników wobec procedur i metodyki zarządzania projektami. Rozwój tych kompetencji to klucz do sukcesu wielu przedsiębiorstw.

Szkolenie kierowane jest do szerokiej grupy odbiorców. Uczestnicy mogą stanowić zarówno grupę niepowiązanych ze sobą osób, jak również zespoły projektowe. W tym przypadku dodatkowym efektem symulacji jest konsolidacja i integracja zespołu.

Wybrani klienci szkolenia

bd ibm  agc glass  infosys toyota danone

Główne zagadnienia

  • Komunikacja w projekcie
  • Procesy zarządcze i wykonawcze w projekcie
  • Role w projekcie
  • Zarządzanie zmianą
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Zarządzanie jakością
  • Planowanie i śledzenie wykonania projektu

Logistyka

  • Liczba uczestników w grupie: 8-12
  • Czas trwania: 1 lub 2 dni
  • Dostępne języki: polski, angielski
  • Powierzchnia sali: 25 m2

Agenda

Dzień 1.  

Warsztat do wyboru – na przykład łańcuchy komunikacji lub wprowadzenie do pojęć projektowych, na przykład czym jest projekt, prawidłowa inicjacja projektu, role w projekcie lub blok skonstruowany pod potrzeby konkretnej firmy np. dotyczący programu zmian

Wprowadzenie w sytuację

Omówienie zasad gry

Pierwsza połowa symulacji

Podsumowanie rezultatów pierwszej połowy

Dzień 2. 

Wykład na temat procesów i metodyki projektowej lub alternatywnie analiza procesu projektowego obecnego w firmie

Analiza problemów w zarządzaniu projektem z poprzedniego dnia

Wdrożenie przez zespół usprawnionej metodyki projektowej

Druga połowa symulacji       

Zebranie wyników i podsumowanie gry

Korzyści

  • Jakość potwierdzona dwoma międzynarodowymi nagrodami
  • Zintegrowanie zespołu projektowego i przełamanie barier komunikacyjnych
  • Zmiana postaw na proprojektowe, których podstawą jest przekonanie, że sukces i klęska projektu zależy od całego zespołu
  • Wzrost motywacji do prowadzenia projektów
  • Wzrost przekonania, że zarządzanie projektem to nie jest tylko biurokracja
  • Nabycie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania projektami, np.: zakres, koszt, harmonogram, WBS, jakość, zmiana, sponsor, ryzyko itp.
  • Poznanie środowiska realizacji projektu i wpływu udziałowców
  • Zrozumienie optymalnego sposobu planowania projektu
  • Poznanie cyklu życia projektu i wpływu zmian, ryzyk, udziałowców, zysku, kosztu na projekt w poszczegól- nych etapach
  • Poznanie i przećwiczenie w praktyce technik zarządza- nia projektami: mapa udziałowców, trendy kamieni milowych, planowanie bieżące

Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:

  •  znał podstawowe pojęcia związana z metodologią zarządzania projektami,
  • wiedział, jakie komórki biorą udział w zarządzaniu projektem,
  • znał cykle życia projektu,
  • potrafił określić (nazwać) główne elementy realizowanego projektu,
  • potrafił dopasować styl swojej pracy do wymagań zespołu projektowego,
  • potrafił przeanalizować bieżące problemy i wyciągać z nich wnioski,
  • czuł konieczność skutecznego zarządzania projektami,
  • rozumiał konieczność skutecznego i efektywnego komunikowania się w procesie zarządzania projektami,
  • rozumiał konieczność bieżącego raportowania w projektach,
  • widział konieczność szybkiej akomodacji do zmian wynikających w projektach,
  • rozumiał konieczność pracy w grupie nad wynikiem całego projektu,
  • widział złożoność i zależność wielu czynników w projekcie.

Skontaktuj się z nami:

15 + 14 =

Lub napisz do nas na szkolenia@octigo.pl albo zadzwoń na +48 512 364 075

Wpisy z naszego bloga związane z tematem szkolenia

Networking – PMBOK Guide oparty na dowodach

PMBOK Guide wymienia kilkaset technik stosowanych w projektach nazywanych dobrymi praktykami. Czy wszystkie z nich faktycznie są dobre? Czy zostały zweryfikowane w miarodajny sposób? Czy wśród nich znajdują się te, które wprost są kontrproduktywne? Poniższym wpisem...

Poprowadź zwinny projekt w naszym symulatorze online

Symulator o wdzięcznej nazwie Task Board już dostępny na naszej stronie internetowej. Możesz na nim przetestować funkcjonowanie prostej tablicy zadań, a także zobaczyć, jak funkcjonują raporty stosowane w projektach zwinnych takie, jak wykres wypalania, cumulative...

Zarządzanie wiedzą w projekcie

Wiedza jest ważna. To truizm. Jednak w projektach wiedza ma szczególny wymiar. Poniżej opiszę, jakie są główne sposoby zarządzania wiedzą w projektach, które można napotkać lub których nie można napotkać, ale zaleca je metodyka. Dobrze obrazuje to poniższy wykres...

Fast tracking – generator kosztów i opóźnień

Jednym z powszechnych źródeł pojawiania się nieprzewidzianej pracy w projektach, a w konsekwencji opóźnień i przekraczania budżetu jest fast tracking. PMBOK Guide stwierdza pobłażliwie, że jest to jedna z technik kompresji harmonogramu, która podnosi ryzyko. Moim...

Projekt Książka

Projekt Książka rozwija się systematycznie. Z dumą ogłaszam, że mam już 3 rozdziały. Udało mi się też opracować strukturę całej powieści. Będzie ona składać się z 7 rozdziałów. Każdy będzie poświęćony innemu czynnikowi generującemu koszty i opóźnienia w projektach....

Share This