Gdy w grę wchodzą ludzkie emocje, na pewno sprawa tyczy sie pieniędzy, albo jak nie chodzi o pieniądze, to na pewno o jakieś inne cenne zasoby:) To co w trakcie szkoleń możemy razliować to szukać i dostarczać uczestnikom możliwości odczuwania dysonansu. Dla szukających więcej opisu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy.
Widziałem w swojej pracy wiele sprytnych zabiegów trenerskich, mających na celu wywołanie u uczestników takowego dysonansu. Nie ukrywam, że wiele z nich wyjątkowo dobrych i skutecznych. Często uczestnicy nazywają te dziąłania „trenerskimi sztuczkami”. Ocywiście są planowane bardzo często i tylko i li wyłącznie dla skuteczności szkolenia. Inaczej temat przedstawia sie w grach symulacyjnych. Tam napięcie wynika z zakresu pracy, i realności działań symulacyjnych. Ale jak to wygląda to zupełnie inny temat.

Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się na nasz newsletter

Twój e-mail został zapisany

Share This