Focus na klienta
Szkolenie Focus na klienta w 60% czasu wypełnia angażująca symulacja pracy w kreatywnym zespole. Stanowi ona jednak tło dla przedstawienia technik i metod pracy nad kreatywnymi rozwiązaniami w sytuacji, gdy klient sam nie wie, czego chce.
Uczestnicy są skonfrontowanie z sytuacją niejasnych wymagań funkcjonalnych oraz ograniczeń technicznych i ich zadaniem jest stworzyć efektywny zespół, który wyekstrahuje oczekiwania od klienta i metodą prototypową wytworzy satysfakcjonujące rozwiązanie.
Szkolenie prowokuje uczestników do twórczego rozwiązywania problemu na linii klient – dostawca. Focus na klienta nie ma jednego rozwiązania, doświadczenia pokazują, że często uczestnicy potrafią zaskoczyć nawet trenerów swoją kreatywnością i otwartym podejściem do symulowanego problemu.
Wybrani klienci szkolenia
Główne zagadnienia
- Techniki zwinnej analizy wymagań
- Techniki podnoszące kreatywność
- Asymetria informacyjna między klientem a dostawcą
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 6-15
- Czas trwania: 1-2 dni
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Agenda
Dzień 1. Focus na klienta , podejście zwinne do zbierania wymagań
proces systematycznego zbierania wymagań
wprowadzenie w symulowaną rzeczywistość
rozegranie pierwszej połowy
wstępne testy stworzonego rozwiązania
zebranie wyników
usprawnienie procesu zbierania wymagań przez zespół
rozegranie drugiej połowy
finalne testy stworzonego rozwiązania
podsumowanie wyników
Dzień 2. Podejście jakościowe do zbierania wymagań
Voice of the Customer – VoC
model Kano
Critical to Quality – CtQ,
Quality Function Deployment – QFD
Zdefiniowanie klienta, persona
Zmapowanie procesu tworzenia wymagań
Ustalenie wzorcowych dokumentów i technik zarządzania wymaganiami
Korzyści
- Poznanie pojęć z zakresu zarządzania wymaganiami z perspektywy zarządzania jakością i zwinnej
- Doświadczenie pracy w kreatywnym zespole
- Nauczenie się radzenia sobie z ograniczonymi informacjami
- Uświadomienie wagi weryfikacji/testów innowacyjnych koncepcji
- Atrakcyjna forma zajęć z wykorzystaniem warsztatów i symulacji
Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:
- znał wybrane techniki zwinnej analizy wymagań,
- potrafił stworzyć prostą mapę strumienia wartości,
- umiał systematycznie gromadzić wymagania od klienta,
- rozumiał asymetrię informacyjną miedzy dostawcą a klientem,
- zbudować uproszczony model QFD dla wskazanego przykładu,
- rozumiał odpowiedzialności i role w projekcie w obszarze analizy wymagań.