Whisky – zarządzanie procesem
Warsztat może zostać użyty w celu uświadomienia znaczenia jakości i jej brak na wynik finansowy spółki. Zademonstrowania wpływu wszystkich uczestników na efektywność procesów. Wykład na temat całościowego spojrzenia na proces oraz satysfakcję klienta dostarcza uczestnikom wiedzy potrzebnej do zrozumienia funkcjonowania procesów w organizacji oraz roli każdego w procesie.
Centralnym elementem szkolenia jest symulacja Whisky. Symulacja w praktyce pokazuje jak funkcjonuje proces w aspekcie: zarządzania logistyką i magazynem, operacji produkcyjnych, przezbrajania, synchronizacji kolejnych etapów produkcji, defektów i wiele innych. Dzięki temu uczestnicy szybko uświadamiają sobie jako rolę pełnią w rzeczywistych procesach.
Wybrani klienci szkolenia
Główne zagadnienia
- Lean Management
- Mapowanie procesu
- Czas przejścia, czas taktu, czas cyklu
- Przezbrajanie procesu
- Optymalizacja procesu
- Wpływ strat na produktywność
- Kanban, SMED
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 8-15
- Czas trwania: 2-3 dni
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Agenda
Dzień 1. Wprowadzenie do zarządzania procesami
Wprowadzenie do lean management
Przedstawienie symulowanej sytuacji i zasad gry
Stworzenie mapy strumienia wartości symulowanego procesu
Stworzenie mapy symulowanego procesu dla pierwszego gatunku whisky
Dostawa pierwszych partii whisky
Analiza czasów dostaw
Definiowanie kryteriów satysfakcji klienta
Wprowadzenie nowych gatunków Whisky (zmienny proces)
Dostawa drugich partii Whisky
Omówienie wyników symulacji
Wykład na temat funkcjonowania procesów i kryteriów jakości i przepływu pracy w procesie
Dzień 2. Proces zarządzania wymaganiami, modelowanie systemów
Pomiar procesu i identyfikacja strat
Optymalizacja zadań w procesie
Dostawa trzecich partii whisky
Wykonanie pomiarów na procesie (Gemba), zaprojektowanie kart kontrolnych
Omówienie wyników symulacji
Omówienie technik śledzenia wąskich gardeł i źródeł problemów w procesie
Dzień 3 – Zwinne techniki analizy wymagań, jakościowa perspektywa
Wprowadzenie do metodyki SMED
Cwiczenie optymalizacji przezbrojeń na symulowanym procesie
Analiza czasu taktu, stosowanie wykresów Yamazumi
Wprowadzenie do kanban
Wdrażanie kanban na symulowanym procesie
Dostawa kolejnych partii whisky zgodnie z Kanban
Końcowe omówienie symulacji
Korzyści
- Przekonanie do całościowego spojrzenia na proces
- Wzrost wiedzy na temat postrzegania jakości przez klienta
- Demonstracja na przykładzie symulacji wpływu problemów w zarządzaniu procesami na rezultaty biznesowe
- Przełożenie problemów i usprawnień w zarządzaniu symulowanym procesem na rzeczywiste sytuacje w firmie
- Integracja ludzi w interaktywnej symulacji
- Budowanie wagi współpracy i komunikacji we wspólnym procesie
- Poczucie zwycięstwa z podniesienie efektywności symulowanego zakładu produkcyjnego
- Kształtowanie postaw wspierających ciągłe doskonalenie jakości
- Budowanie wspólnej wizji strumienia wartości w firmie
Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:
- znał typowe parametry procesu
- rozumiał filozofię lean
- potrafił stworzyć prosta VSM oraz mapę procesu
- potrafił zmierzyć czasy cyklu zadań w procesie
- potrafił identyfikować podstawowe typy strat w procesie
- rozumiał funkcjonowanie metody Kanban
- potrafił zoptymalizować przezbrojenie za pomocą SMED