Podróż dookoła świata – zmiana w projekcie
Integralność rozumiemy jako spójność, logiczność, kompletność wszystkich elementów projektu (zakresu, kosztów, czasu, komunikacji, zakupów itd.) w kontekście celów, dla których projekt został uruchomiony. Zarządzanie integralnością natomiast to powodowanie, aby mimo zmian pojawiających się w projekcie, został on integralny.
Połowę dnia zajmuje wykład wprowadzający do zarządzania integralnością, a drugą połowę sama symulacja Podróż dookoła świata, która w praktyce ilustruje zagadnienia z wykładu. Wykład opowiada o procesie zarządzania zmianą wg PMBOK® Guide, pojęciu integralności projektu, rejestrze zmian oraz żądaniu zmiany.
Wybrani klienci szkolenia
Główne zagadnienia
- Procesy zarządzania integralnością PMBOK® Guide
- Zmiana vs. ryzyko
- Rejestr zmian, zgłoszenie zmiany
- Role w zarządzaniu zmianą
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 6-15
- Czas trwania: 1 dzień
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Agenda
Dzień 1.
Wprowadzenie do procesów zarządzania integralnością
Obsługa zmian w projektach
Zgłoszenie zmiany, rejestr zmian, zmiana a ryzyko
Role w obsłudze zmian w projektach
Wprowadzenie do zasad symulacji Podróż dookoła świata
Zaplanowanie symulowanego projektu
Rozegranie pierwszych 10 tur
Omówienie postępów
Rozegranie kolejnych 10 tur
Omówienie postępów
Rozegranie ostatnich 10 tur
Omówienie postępów i podsumowanie rezultatów
Korzyści
- Uświadomienie wpływu wielowymiarowych i nakładających się zmian na projekt
- Wpojenie proaktywnej postawy wobec zmian w projekcie
- Nauczenie zasad utrzymywania integralności projektu
- Praktyczna demonstracja, że analiza zmian jest wielowymiarowa
- Uświadomienie, że posiadanie efektywnego procesu zarządzania zmianą pozwala uniknąć pomyłek w analizie wpływu zmiany i szybciej podejmować właściwe decyzje
Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:
- znał proces zarządzania zmianą,
- wiedział, czym jest żądanie zmiany,
- wiedział, jak działa rejestr zmian,
- umiał analizować wpływ zmian na projekt w rozbiciu na wymiary projektu,
- potrafił modyfikować projekt, aby był zgodny z żądaniami zmian,
- umiał dokumentować zmiany,
- umiał negocjować zmiany, aby zachować integralność projektu,
- uważał, że zachowanie integralności projektu jest istotnym obowiązkiem kierownika projektu,
- podejmował aktywne działania, gdy pojawia się zmiana i stara się uświadamiać udziałowców projektu o konsekwencjach swoich decyzji,
- uważał, że zmiany w projekcie są nieuniknione,
- rozumiał, jak złożone bywa zarządzanie integralnością.