Massawa – leadership (przewodzenie zespołom)
W 2007 roku Project Management Institute® uznał Massawę za najlepsze na świecie szkolenie z zarządzania projektami (PMI® Award 2007), a w 2014 International Simulation and Gaming Association uznał Massawę za najlepszy warsztat interaktywny. Massawę przeżyło ponad 3000 uczestników szkoleń zamkniętych, otwartych i studiów podyplomowych z kilkunastu krajów Europy.
Massawa Leadership to wariant naszej gry szkoleniowej Massawa adresowany do członków, liderów i kierowników zespołów. Szkolenie uczy współpracy w zespole, roli przywódcy oraz demonstruje w praktyce różne style zarządzania i komunikacji, a przede wszystkim pełnienia funkcji menadżera.
Przewaga Massawy Leadership nad tradycyjnym szkoleniem polega na interaktywnej formule gry szkoleniowej wzbogaconej dodatkowo o bloki teoretyczne i ćwiczeniowe dotyczące współpracy zespołowej i komunikacji. Uczestnik w tym samym czasie zdobywa wiedzę na temat tego, jak być efektywnym członkiem zespołu lub jego menadżerem oraz dzięki symulacji ma szansę w praktyce ją zweryfikować i ugruntować również na poziomie umiejętności. Uczestnik ma zastosować zdobytą wiedzę w swojej pracy, a nie tylko nauczyć się teorii.
Wybrani klienci szkolenia
Główne zagadnienia
- Komunikacja w projekcie
- Procesy zarządcze i wykonawcze w projekcie
- Role w projekcie
- Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie ryzykiem
- Zarządzanie jakością
- Planowanie i śledzenie wykonania projektu
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 8-12
- Czas trwania: 3 lub 4 dni
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Agenda
Dzień 1.
Rola kierownika projektu wg PMBOK® Guide
Rola i zadania kierownika w organizacjach
Typowe trudności w pracy z ludźmi
Kierownik jako lider zmian w organizacji, wymagania kompetencyjne
Wprowadzenie w zasady gry
Blok wykładowy na temat zarządzania i delegowania zadań w zespole
Rozegranie pierwszej połowy gry
Podsumowanie pierwszej połowy gry i analiza współpracy, komunikacji i zarządzania w symulowanym zespole.
Dzień 2.
Planowanie i koordynowania zadań na przykładzie symulacji Massawa;
Przywództwo transakcyjne a charyzmatyczne;
Psychologiczne mechanizmy funkcjonowanie grupy zadaniowej;
Zasady delegowanie zadań w relacjach nieformalnych;
Rozegranie drugiej połowy gry;
Podsumowanie drugiej połowy gry, analiza współpracy, komunikacji i zarządzania w symulowanym zespole;
Blok wykładowy na temat koordynowania i kontroli wykonania zadań.
Dzień 3.
Motywacja zespołów zadaniowych;
Unikanie manipulacji w pracy w organizacji;
Diagnoza etapu rozwoju pracownika zespołu projektowego;
Autodiagnoza stylu przywódczego;
Style zarządzania i ich dostosowanie do potrzeb pracownika i zadania;
Motywacja zespołów zadaniowych.
Dzień 4.
Skąd biorą się problemy w pracy z ludźmi
Dlaczego niektórzy ludzie sprawniej komunikują się z innymi?
Tradycyjne metody radzenia sobie ze sporami
Rodzaje rozwiązań konfliktów
Zasady poprawnej komunikacji
W jaki sposób przeciwdziałać manipulacjom stosowanym przy rozwiązywaniu konfliktów?
Jak zapobiegać sytuacjom kryzysowym w kontaktach z ludźmi?
Korzyści
- Jakość potwierdzona dwoma międzynarodowymi nagrodami
- Zintegrowanie zespołu projektowego i przełamanie barier komunikacyjnych
- Doświadczenie cyklu życia grupy
- Praktycznej nabycie wiedzy o przewodzeniu grupie
- Poznanie szerokiego spektrum kompetencji menadżerskich
- Zmiana postaw na proprojektowe, których podstawą jest przekonanie, że sukces i klęska projektu zależy od całego zespołu
- Wzrost motywacji do prowadzenia projektów
- Wzrost przekonania, że zarządzanie projektem to nie jest tylko biurokracja
- Nabycie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania projektami, np.: zakres, koszt, harmonogram, WBS, jakość, zmiana, sponsor, ryzyko itp.
- Poznanie środowiska realizacji projektu i wpływu udziałowców
- Zrozumienie optymalnego sposobu planowania projektu
- Poznanie cyklu życia projektu i wpływu zmian, ryzyk, udziałowców, zysku, kosztu na projekt w poszczegól- nych etapach
- Poznanie i przećwiczenie w praktyce technik zarządza- nia projektami: mapa udziałowców, trendy kamieni milowych, planowanie bieżące
Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:
- znał pojęcie zespół zadaniowy,
- rozumiał specyfikę pracy zespołów projektowych,
- identyfikował różnicę ról i odpowiedzialności projekt managera w zależności od struktur organizacyjnych firmy,
- rozpoznawał etapy procesu zarządzanie zespołem projektowym,
- znał mechanizmy psychologiczne, którym podlegają grupy projektowe,
- rozróżniał między motywacją a manipulacją,
- znał modele zarządzania zespołem,
- potrafił stosować podstawowe zasady planowania i kontrolowania prac zespołu,
- znał sposoby efektywnego komunikowania się w zespole,
- rozpoznawał typowe przyczyny konfliktów w powstające w zespole,
- znał sposoby zarzadzania konfliktami w zespole projektowym,
- widział różnicę miedzy przewodzeniem ludzi a przywództwem nad ludźmi,
- potrafił zaplanować zlecone nawet bardzo złożone zadanie,
- potrafił monitorować efektywność wykonania zadań przez podległe zespoły,
- umiał delegować wybrane zadania innym członkom zespołu,
- był produktywnym członkiem zespołu,
- skutecznie i efektywnie komunikował się z zespołem, przekazując tylko właściwe informacje we właściwym czasie.
- potrafił określić poziom rozwoju pracownika i dostosować własny styl pracy z nim,
- potrafił dostosować sposób komunikacji do potrzeb pracy dla wyników w projekcie,
- rozumiał konieczność pracy nad efektywnością pracy zespołu,
- rozumiał konieczność stałej pracy z zespołem projektowym,
- widział konieczność dostosowania własnej pracy do potrzeb pracownika,
- rozumiał konieczność pracy nad profilaktyką konfliktów,
- widział uzasadnienie stosowanie narzędzi i technik zarządzania ludźmi z wykorzystaniem zasada psychologii społecznej.
PMBOK, PMP, PMI-ACP, CAPM, PMI-RMP, PMI-SP, PgMP, PfMP, PBA are registered marks of the Project Management Institute, Inc.