ABC Projektów
Szkolenie w pigułce przybliża świat zarządzania projektami. W ciągu 3 dni poznasz podstawy najpopularniejszych metodyk prowadzenia projektów.
Zanim wybierzesz, jaką metodyką chcesz podążać, zobacz ich najlepsze cechy i wybierz świadomie. Po szkoleniu ABC Projektów będziesz rozumiał, jak funkcjonuje projekt prowadzony kaskadowo (PMBOK Guide, PRINCE2) i zwinnie (Scrum, Agile).
Na dzisiejszym rynku szkoleń jest wiele ofert proponujących rozwój kompetencji merytorycznych z zarządzani projektami. Jednym z wyzwań jest wpojenie praktycznych umiejętności, a nie tylko wiedzy, w sposób atrakcyjny i efektywny. Połączenie teoretyczno-praktyczne różnych form zajęć pozwala na efektywne jej przekazanie i szybkie utrwalenie przez praktyczną ilustrację wpływu na projekty. Elementem szkolenia są dwie symulacje komputerowe i dwie symulacje w świecie realnym (Baza na Marsie i Scrum Droid).
Wybrani klienci szkolenia
Główne zagadnienia
- Filozofia zwinnego i kaskadowego zarządzania projektami
- Techniki planowania i kontroli projektów
- Funkcjonowanie zespołu projektowego w różnych środowiskach
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 6-15
- Czas trwania: 2 lub 3 dni
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Agenda
Day 1. Planowanie projektu kaskadowego
Baza na Marsie – symulacja realizacji projektu bez planu
Podstawowe pojęcia zarządzania projektami
Obszary wiedzy zarządzania projektami
Rola karty projektu, inicjacja projektu
Filozofia planowania i kontroli projektu kaskadowego
Baza na Marsie ciąg dalszy – symulacja realizacji projektu z otrzymanym planem
Stawianie celów projektu
Planowanie zakresu
WBS – struktura podziału prac
Planowanie czasu
Baza na Marsie ciąg dalszy – symulacja realizacji projektu z samodzielnie utworzonym planem
Day 2. Koordynacja i kontrola projektu kaskadowego
Dlaczego projektu spóźniają się?
Ścieżka krytyczna, harmonogramowanie
Metody kompresji harmonogramu
Kontrola i koordynacja projektu
Podstawy metody wartości wypracowanej
Turniej oparty na symulacji komputerowej projektu kaskasowego
Planowanie kosztu
Podejście Kanban do zarządzania zespołem
Turniej oparty na symulacji komputerowej projektu zwinnego
Dzień 3 – Podstawy metodyki zwinnej
Zakres w podejściu zwinnym i kaskadowym
Monitorowanie projektu w podejściu zwinnym
Zespół samouczący się
Role w podejściu zwinnym
Skrócona symulacja Scrum Droid – 3 sprinty
Korzyści
- Przedstawienie kaskadowych i zwinnych metodyk zarządzania projektami
- Praktyczny charakter zajęć, dużo ćwiczeń i symulacji ilustrujących omawiane pojęcia
- Intensywna forma – uczestnik jest szybko angażowany w następujące po sobie bloki o różnorodnej formule kształcenia
- Elementem szkolenia są symulacje Baza na Marsie i Scrum Droid
- Odpowiednie dla osób bez żadnego doświadczenia projektowego
- Około 100 stron drukowanych materiałów
- Trening prowadzony przez praktyków zarządzania projektami
- 50% czasu szkolenia stanowią interaktywne warsztaty i ćwiczenia
- Uzyskanie 21 godzin kontaktowych i PDU
Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:
- świadom różnicy między światem projektów a procesów i zadań
- rozumiał filozofię zarządzania projektami w podejściu kaskadowym i zwinnym
- rozumiał rolę niepewności i trafnego estymowania w projektach
- znał specyfikę zespołu projektowego i kierownika projektu
- znał typowe role w projekcie
- umiał korzystać z podstawowych technik projektowych
- potrafił zaplanować projekt o przeciętnej złożoności