Koloseum
Cesarz postanowił wybudować teatr w jednej z prowincji imperium. Celem projektu jest postawienie koloseum wraz z otaczającą infrastrukturą, aby zapewnić cesarstwu zyski z przedstawień walk gladiatorów tradycyjnych i morskich. Mianowano was budowniczymi i waszym zadaniem jest wznieść teatr, domy gladiatorów, akwedukty oraz wytrenować gladiatorów.
Warsztat Koloseum jest świetnym uzupełnieniem programów szkoleniowych PRINCE2, PMP® oraz programów wdrażania metodyki PRINCE2 i PMBOK® Guide w firmie. Pozwala spojrzeć na zasady i narzędzia metodyki z perspektywy praktycznej. Pozwala również uświadomić sobie faktyczne funkcjonowanie procesów i podział ról oraz odpowiedzialności w ramach podejścia PRINCE2, dzięki temu łatwiej jest zaadaptować je do realiów przedsiębiorstwa i uniknąć ryzyka porażki przy wdrażaniu tej metodyki.
Wybrani klienci symulacji
Główne zagadnienia
- Filozofia projektu kaskadowego
- Demonstracja metodyki projektowej
- Zarządzanie przez odchylenia
- Typowe role w projekcie
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 6-15
- Czas trwania: 2 – 8 godziny
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Przebieg symulacji
Uczestnicy zapoznają się z historią Koloseum. Otrzymują różne role w zespole projektowym takie, jak: komitet sterujący, kierownik projektów, nadzór jakości, wsparcie projektów, wykonawcy prac. Każda z ról ma tylko kilka reguł pracy, ale główny problem pojawia się na poziomie interakcji między rolami.
Symulacja toczy się przez 9 rund (lat). Po pierwszych pięciu rundach następuje przerwa i omówienie wyniki. Zespoły otrzymują też nieco czasu na przeplanowanie swojego projektu. Po skończonej dziewiątej rundzie omawiane są całościowe wyniki na kilku poziomach: osiągniętych celów projektu, jakości komunikacji i współpracy, konfliktów oraz dobrych praktyk do przeniesienia na grunt firmowy. Omawiane jest również praktyczne zastosowanie metodyki PMBOK Guide.
Symulacja jest skonstruowana w taki sposób, że sumarycznie duża ilość reguł powoduje, że pierwsza połowa symulacji często kończy się kryzysem w projekcie, niekiedy nawet reakcjami emocjonalnymi. W połowie zespół ma motywację do omówienia stanu prac i wdrożenia usprawnień. W drugiej połowie zwykle następuje duża poprawa efektywności prac, więc na koniec zespoły często entuzjastycznie reagują na osiągnięte rezultaty.
Agenda
Wprowadzenie w zasady gry
Zapoznanie się z planem bazowym
Ustalenie ról i sposobu współpracy w zespole
Realizacja pierwszej połowy projektu
Dyskusja na temat rezultatów
Wprowadzenie optymalizacji w obszarze zarządzania projektem
Realizacja drugiej połowy projektu
Podsumowanie całej symulacji
Zastosowanie
- Integracja zespołów wokół idei zarządzania projektami
- Uświadomienie wartości planowania
- Atrakcyjny moduł uzupełniający szkolenie z podstaw projektów
- Moduł praktycznie demonstrujący funkcjonowanie metodyki PMBOK Guide
- Praktyczne pokazanie procesu planowania i elementów planu bazowego