Zaplanowaliśmy następujący przebieg tury:
- Rozdzielenie żołnierzy na obronę i pozyskanie drewna
- Alokacja żołnierzy przeznaczonych do obrony w zespołach N, E, S, W
- Pojawienie się żołnierzy z drewnem (z poprzedniej tury) i alokacja w zespołach N, E, S, W. Żołnierza z drewnem można zaalokować do obrony, ale traci on niesione drewno i musi powrócić do lasu po nowe.
- Pojawienie się zdarzeń według scenariusza, uwzględnienie wpływu zdarzeń.
- Wykonanie prac budowlanych (według zaalokowanych ludzi), wydobycie drewna (odwrócenie żołnierzy na drugą stronę).
- Pojawienie się losowych ataków.
- Przesunięcie ataków losowych w kolejce (+2 tury, +1 tura, tura bieżąca).
- Ustalenie wyników ataków na obóz.
- Z portu pojawiają się nowi legioniści, o ile port jest zbudowany
- Zaraportowanie tury
- Żołnierze za wyjątkiem pracujących w lesie wracają do wspólnej puli.
Co turę każdy zespół N, E, S, W ciągnie po jednej karcie ataku i ustawia w kolejce. Mogą się zdarzyć karty „Brak ataku” i wtedy zespół ma szczęście. Ataki widać na 2 tury do przodu.
Co turę według scenariusza ciągnie się kartę zdarzenia. Robi to trener lub osoba pracująca w lesie.
Role w grze:
- Las – 1 osoba
- Zespoły N, E, S, W – 4-8 osób
Gra będzie mieć 8 tur i powinna się skończyć w 2,5 godziny.
Przebieg gry:
- Zapoznanie się z zasadami
- Rozdział ról
- Zaplanowanie projektu lub przeczytanie otrzymanych planów
- Rozegranie tur 1-8
- Podsumowanie gry