Most – zarządzanie projektami zgodnie z Łańcuchem Krytycznym
W 2010 roku PMI® przyznał nagrodę grze Most dla najlepszego szkolenia z zarządzania projektami na świecie.
Gra szkoleniowa Most w praktyczny i przystępny sposób prezentuje założenia metodyki łańcucha krytycznego (Critical Chain Project Management – CCPM). Uczy głównych elementów tej metody, jak i w pokazuje, jak one funkcjonują w praktyce.
Wyjątkowo atrakcyjnym elementem jest fakt, że przez cały dzień uczestnicy budują papierowy most długości ponad 2 metrów na 1,5 metra wysokości.
Główne zagadnienia
- CCPM – Crtitical Chain Project Management
- Harmonogramowanie agresywne, kompresowanie harmonogramu, ALAP
- Wąskie gardło, bufor
- Monitorowanie bufora
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 8-15
- Czas trwania: 1 – 2 dni
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Agenda
Dzień 1. CCPM
Wprowadzenie do CCPM
Teoria ograniczeń
Kompresowanie harmonogramu, ALAP
Monitorowanie bufora
Werblista, zasób krytyczny
Ograniczenia CCPM
Dzień 2. Symulacja Most
Wprowadzenie do zasad gry
Analiza harmonogramu projektu
Kompresja harmonogramu zgodnie z CCPM
Rozegranie pierwszej części gry
Omówienie wyników
Rozegranie drugiej części gry
Rozegranie trzeciej części gry
Podsumowanie wyników i całego bloku szkoleniowego
Korzyści
- Nagroda PMI Award 2010
- Zapoznanie się i przećwiczenie metodyki łańcucha krytycznego
- Doświadczenie wpływu na realizację projektu przyjęcia agresywnych czasów zadań
- Wsparcie programu wdrożenia CCPM w organizacji
- Uświadomienie pracownikom, że projekty można realizować przed czasem, jeżeli zastosować właściwą metodę ich koordynacji
Cele szkoleniowe, uczestnik będzie:
- znał podstawowe pojęcia związane z łańcuchem krytycznym,
- wiedział, jak skompresować harmonogram zgodnie z CCPM,
- wiedział, jak monitorować i zarządzać projektem, wspierać bufory i wąskie gardła,
- znał różnicę między czasem agresywnym i bezpiecznym,
- świadomy powodów opóźnień w realizacji projektów,
- umiał zidentyfikować wąskie gardła,
- umiał tworzyć agresywne plany,
- potrafił zarządzać projektami i wspierać bufory,
- potrafił monitorować projekt przez obserwację wykorzystania bufora projektu (zielony, żółty, czerwony stan),
- postrzegał projekt jako skomplikowany system powiązanych ze sobą elementów ograniczonych przez wiele ograniczeń,
- dostrzegał znaczenie identyfikacji „wąskich gardeł”,
- czuł potrzebę ujawniania buforów zadań i przesyłania ich do bufora projektu,
- skupiał się na zagrożeniach buforów projektu,
- dostrzegał znaczenie skutecznego zarządzania zasobami krytycznymi,
- znał specyfikę funkcjonowania zespołu w agresywnym harmonogramie.