+48 512 364 075

Instrukcja

Jak grać w mini grę Symulacja harmonogramu?


1. Wybierz poziom trudności

Gra oferuje 3 poziomy trudności różniące się od siebie liczbą zadań i ludzi. Od kilku do kilkunastu zadań i od 2 do 10 ludzi w zespole. Wybierz jeden z nich. Wówczas wylosuje się harmonogram i zespół projektowy.


Niektóre zadania są ze sobą powiązane, co jest symbolizowane strzałką. Powiązanie oznacza, że zadanie następne nie zacznie się, dopóki nie skończy się zadanie poprzednie. Natomiast inne zadania są niezależne, co oznacza, że mogą rozpocząć się w momencie wskazanym w harmonogramie.


Każdy człowiek w twoim zespole ma inne tempo pracy i inaczej kosztuje. Obok zadań jest wyświetlony ich koszt oraz szybkość pracy. Ma to później wpływ na postęp projektu i jego budżet.

Pamiętaj, że celem jest zmieścić się zarówno w budżecie projektu, jak i w czasie. Czasem może się zdarzyć, że wylosuje cały zespół bardzo drogi, albo bardzo wolny. Wówczas może się okazać, że nie ma sposobu wygrać. Nie przejmuj się, tylko wylosuj projekt jeszcze raz.


2. Przypisz zasoby do zadań

Po kliknięciu w zadanie (niebieski pasek) pojawi się lista rozwijalna z dostępnymi zasobami projektowymi) z listy możesz wybrać specjalistę realizującego dane zadanie. Jeden człowiek może wykonywać wiele zadań, jednak jedno zadanie może być robione tylko przez jednego pracownika.

Jeżeli nie przypiszesz nikogo do zadania, jego realizacja nie rozpocznie się.


3. Kliknij START

Kiedy przypiszesz wszystkich ludzi do projektu, kliknij przycisk „Start”. Wówczas zacznie przesuwać się pasek postępu. Postęp czasu symulowany jest przesuwającą się pionową linią. Możesz go jednak w każdej chwili zatrzymać i wznowić po przeplanowaniu zasobów.


Realizacja zadań ilustrowana jest przesuwającymi się pomarańczowymi kreskami. Jeżeli pomarańczowa kreska wyprzedza linię postępu, to zadań jest wykonywane przed czasem, jeżeli za – jest opóźnione.

 

 

 

Za polami wyboru zasobów znajdują się cyfry oznaczające dotychczas poniesiony koszt każdego zadania. Zmieniają one kolor na czerwony, gdy przekroczony zostanie zadany budżet. Sumaryczny budżet całego projektu widoczny jest nad harmonogramem.

 

 

Zadanie w pełni wykonane oznaczone jest szarym paskiem.

 

 

 

 

Po najechaniu na zadanie po chwili w dymku pojawi się imię specjalisty przypisanego do niego.

4. Przeczytaj swój wynik

Po upłynięciu czasu lub wykonaniu wszystkich zadań system wyświetli ci twój wynik gry. Rezultat analizowany jest w trzech wymiarach:

  • Zużytego czasu – maksymalnie można osiągnąć 100%,
  • Wykonane zakresu – maksymalnie 100%,
  • Poniesionego kosztu – nie ma górnego limitu.

Wygrywasz, gdy wykonasz 100% zakresu w maksymalnie 100% czasu i maksymalnie 100% kosztu.

Miłej zabawy – powrót do gry.

Kontakt
Interesują Cię nasze szkolenia? Skontaktuj się z nami: tel.:+48 512 364 075 e-mail: szkolenia@octigo.pl Formularz kontaktowy

Biuletyn

 

Chcesz wiedzieć, o czym piszemy na blogu, co nas fascynuje, co nowego dzieje się w Octigo? Zapisz się na nasz biuletyn.

Wypełniając powyższy formularz, zgadzam się na przetwarzanie podanych danych do celów marketingowych przez firmę Octigo sp. z o.o. Twój e-mail będzie przechowywany wyłącznie w naszej bazie, w każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie Twoich danych, Twój e-mail nie jest udostępniany innym podmiotom, wysyłamy biuletyn e-mailowy nie częściej niż 1-2 razy w miesiącu.

 
 
Profil na Google+ PMI, PMBOK, PMP, PgMP are registered mark of the Project Management Institute, Inc.