+48 512 364 075

Nowa darmowa gra szkoleniowa – Open Coop

Marcin Żmigrodzki

Designed by Freepik.com

Pod nazwą kodową Open Coop kryje się nasz nowy projekt. Będzie to krótka gra szkoleniowa ucząca współpracy. Niby nic nowego, ale tym razem postanowiliśmy rozdać ją za darmo. Gra ma być dostępna do pobrania w postaci pliku PDF wprost z naszej witryny dla każdego. Liczymy, że przyda się nie tylko w korporacjach.

Skąd taki pomysł?

Przez kilka ostatnich lat zadawaliśmy na niektórych szkoleniach i w trakcie rozmów biznesowych dwa pytania. 1. Czy współpraca jest ważna w biznesie? 2. Czy szkoły uczą współpracy? Zawsze na pierwsze pytanie otrzymywaliśmy odpowiedź twierdzącą, a na drugie zwykle przeczącą. Sami się z resztą zgadzamy z takim spojrzeniem na rzeczywistość. Efektywna współpraca jest ważna i to nie tylko w biznesie. Daje gigantyczną przewagę nad rywalami, naturą, własnymi ograniczeniami i jest fajna. Szkoły w dużej mierze są nastawione na rywalizację. Wyjątkiem pewnie są lekcje wychowania fizycznego i wspólne projekty. Ale późniejsze doświadczenia z biznesu pokazują, że to nie wystarcza. Pomyśleliśmy, że warto wrzucić malutki kamyczek do tego ogródka. Może komuś się przyda.

Zaufanie jest jednym z krytycznych czynników nowoczesnych i sprawnych społeczeństw. Aktualnie nie stoimy najlepiej w tym obszarze i nie wygląda na to, żeby miało się poprawić. Konsekwencją braku zaufania jest niechęć do nawiązywania współpracy i tworzenia tym samym nowych szans rozwojowych. Tu nie chodzi o zaawansowane metody zarządzania, nowoczesne narzędzia, certyfikaty, tylko o pracę u podstaw. Sami zobaczcie badanie GUS. Zrozumienie jak efektywnie współpracować w zespole czasem obcych sobie ludzi naszym zdaniem pozwala szybciej zbudować zaufanie do siebie nawzajem, co z kolei pozwala na eksplorację nowych okazji. Innymi słowy kiedy wiemy, jak kooperować, mamy szansę dostrzec więcej korzyści z kooperacji. Zdecydowanie warto tu wrzucić kamyk do ogródka.

Przez ostatnich dziesięć lat pracy z symulacjami i gramy nauczyliśmy się, jak uczyć tejże współpracy. Pewne mechanizmy działają świetnie, inne powodują konsternację uczestników szkoleń, a jeszcze inne nie wiadomo po co są. Uświadomiliśmy sobie, że mechanizmy współpracy projektowej, zadaniowej, procesowej na poziomie społecznym są podobne. Ludzie chcą rozumieć swoją rolę i pozostałych członków grupy. Potrzebują przewidywalnego środowiska pracy. Szukają metod opanowania chaosu decyzyjnego i informacyjnego. Wierzą, że warto stopniowo podnosić doskonałość zespołu. Zatem skoro wydaje nam się, że wiemy, jak dostarczać takie kompetencje, to czemu, by nie zrobić tego w formule darmowej. Czyli trzeci kamyczek w ogródku, ma napis „Bo da się to zrobić”.

Ponadto dostrzegliśmy, że stan naszego portfela projektów wygląda następująco:

  • Łasica – Maciek drukuje wersję próbną, robimy tzw. soft launch, nanosimy ostatnie korekty i wysyłamy
  • PMP Trainer – Kuba uzupełnia zaległe poprawki
  • Business Inc. – dodajemy trzynasty język niderlandzki i próbujemy opublikować na rynku chińskim
  • Business Inc. 3D – znajdujemy grafika, wlewamy grafikę, robimy testy i publikujemy wersję próbną (soft launch)
  • Ksiązka Zarządzanie Projektami dla Początkujących – kończymy tłumaczenie na angielski i publikujemy

Zatem okazało się, że wkrótce nie będziemy mieli co robić. Czyli jest to właściwy moment, aby zacząć nowy projekt.

Założenia tworzonej gry:

  • cel – uczyć technik i metod współpracy i demonstrować, że praca w zespole zorganizowanym jest dużo bardziej efektywna
  • gra typu kooperacyjnego, czyli cały zespół może wygrać lub przegrać; zwycięstwo to sprawniejsze wykonanie powierzonego zadania, klęska to niezmieszczenie się w zadanych ograniczeniach
  • ilość uczestników w grupie 5 do 10 osób
  • całość, albo niemal całość materiałów ma być możliwa do samodzielnego wydrukowania i wycięcia
  • czas trwania od 1 do 3 godzin
  • niezależność od języka, kultury, doświadczenia zawodowego; uczymy wyłącznie kompetencji społecznych
  • wiek uczestnika od 12 lat do końca
  • li88x31cencja otwarta, to znaczy możliwość dowolnego używania z ograniczeniem tylko na modyfikowanie naszej gry
  • czas przygotowania się trenera do prowadzenia gry powinien być nie dłuższy niż jeden dzień

Jeżeli gra okaże się wartościowa, to pomyślimy o jej przetłumaczeniu na angielski i oczywiście opublikowaniu do pobrania za darmo.

Zakres prac na najbliższe tygodnie:

  • Wybór symulowanego scenariusza – historii wokół, której toczyć się będzie gra
  • Zaprojektowanie wstępnego modelu rozgrywki
  • Stworzenie prototypu materiałów do gry
  • Pierwsze testy

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Kontakt
Interesują Cię nasze szkolenia? Skontaktuj się z nami: tel.:+48 512 364 075 e-mail: szkolenia@octigo.pl Formularz kontaktowy

Biuletyn

 

Chcesz wiedzieć, o czym piszemy na blogu, co nas fascynuje, co nowego dzieje się w Octigo? Zapisz się na nasz biuletyn.

Wypełniając powyższy formularz, zgadzam się na przetwarzanie podanych danych do celów marketingowych przez firmę Octigo sp. z o.o. Twój e-mail będzie przechowywany wyłącznie w naszej bazie, w każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie Twoich danych, Twój e-mail nie jest udostępniany innym podmiotom, wysyłamy biuletyn e-mailowy nie częściej niż 1-2 razy w miesiącu.

 
 
Profil na Google+ PMI, PMBOK, PMP, PgMP are registered mark of the Project Management Institute, Inc.