+48 512 364 075

Łasica – przebieg rozgrywki

Marcin Żmigrodzki

IMG_2028Chcemy wam pokazać przebieg przykładowej rozgrywki w Łasicę, aby przybliżyć zasady rozgrywki.

Krok 1.

Zaczynamy od podzielenia kart z pudełka na trzy talie: talię interesariuszy (po prawej na zdjęciu), talię jednego gracza (w środku) i talię drugiego gracza (po lewej).

Krok 2.

IMG_2029Następnie z talii interesariuszy wybieramy losowo dwie karty i wykładamy na stół. To o nich będzie się toczyć rozgrywka. Jeden z interesariuszy, Dyrektor sprzedaży, ma 7 punktów, a druga, Syn prezesa, 4 punkty.

W jednej talii jest kilkunastu interesariuszy, którzy mają różne punkty wartości. Grę wygra ten gracz, którego interesariusze będą mieli więcej punktów.

Krok 3.

IMG_2030W kolejnym kroku obaj gracze losują po 10 kart. Tymi kartami będą grali w pierwszej rundzie. Wylosowane karty można zobaczyć na zdjęciu obok. Tak więc w pierwszej rundzie gra się 10 kartami losowo wybranymi z całej talii gracza. W kolejnej rundzie gracze dobiorą po 5 kart, zatem na ręku zostanie im 10 na starcie drugiej rundy (w trakcie pierwszej rundy położą również 5 kart).

 

Krok 4.

IMG_2031

Teraz można rozpocząć grę. Zaczyna niebieski, kładąc kartę Palec najwyższego przy Dyrektorze sprzedaży. Pamiętajcie, że dokładać można tylko zgodnie z kolorami na krawędziach kart. W tym wypadku zielony bok pasuje do zielonego boku. W razie potrzeby można odwrócić kartę do góry nogami.

IMG_2032Krok 5.

W kolejny ruchu gracz brązowy dokłada swoją kartę, tj. Szkolenie Massawa. Jak widać po pierwszych ruchach gracz brązowy ma lepszą sytuację, bo Massawa ma 11 punktów, a Palec najwyższego 10. Ale to nie koniec rundy, zostały bowiem 4 ruchy.

Krok 6.

IMG_2033Obaj gracze w kolejnym kroku dokładają po jednej karcie. I obaj dołożyli karty o tej samej wartości, więc sytuacja na astole nie zmieniła się. Zostały jeszcze po 3 karty do dołożenia.

Krok 7.

IMG_2034W kroku 7 gracze znowu dokładają po jednej karcie. Jak widać brązowy za pomocą silnej karty Szkolenie Mayday umocnił swoją pozycję wokół Dyrektora sprzedaży.

Zauważmy, że drugi interesariusz jest ciągle nie obstawiony. Jeżeli nikt o niego nie zagra, to po prostu zostanie zdjęty ze stołu na koniec rundy.

Krok 8.

IMG_2035Gracz dołożyłi znowu po jednej karcie. Brązowy fochem jeszcze bardziej wzmocnił swoją pozycję wokół Dyrektora sprzedaży. Ale niebieski wykonał sprytny wybieg i rzucił kartę Druga kadencja. Powoduje ona, że interesariusz nie jest ściągany na koniec rundy, tylko pozostaje na stole do kolejnej rundy.

W drugiej rundzie dalej się będzie o niego toczyła gra. Do tego dojdzie dwóch nowych interesariuszy, czyli łącznie na stole będzie trzech.

Krok 9.

IMG_2036

W kroku ostatnim gracze kładą karty po raz piąty w rundzie, co kończy rundę. Niebieski, wiedząc, że blokuje Dyrektora sprzedaży kartą Druga kadencja, zagrał o Syna prezesa. Brązowy też zagrał o Syna prezesa, ale słabszą kartą. Prawdopodobnie zużył wszystkie swoje mocne na Dyrektora sprzedaży.

Teraz można podliczyć punktację.

Dyrektora sprzedaży wygrałby gracz brązowy, bowiem uzyskał 32 punkty przy nim, podczas gdy niebieski tylko 22. Niestety dla brązowego ten interesariusz zostaje na kolejną rundę. Zaś niebieski wygrywa Syna prezesa za pomocą silnej karty Lincz.

Pierwsza runda kończy się niespodziewanym zwycięstwem niebieskiego gracza. Ponadto brązowy pozbawił się kilku mocnych kart, próbując wygrać Dyrektora sprzedaży, więc w kolejnej rundzie będzie miał trudniej.

Rund w całej partii jest 4. Po czwartej rundzie podlicza się punkty wszystkich zebranych interesariuszy. Wygrywa ten, kto zbierze więcej punktów z interesariuszy.

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Kontakt
Interesują Cię nasze szkolenia? Skontaktuj się z nami: tel.:+48 512 364 075 e-mail: szkolenia@octigo.pl Formularz kontaktowy

Biuletyn

 

Chcesz wiedzieć, o czym piszemy na blogu, co nas fascynuje, co nowego dzieje się w Octigo? Zapisz się na nasz biuletyn.

Wypełniając powyższy formularz, zgadzam się na przetwarzanie podanych danych do celów marketingowych przez firmę Octigo sp. z o.o. Twój e-mail będzie przechowywany wyłącznie w naszej bazie, w każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie Twoich danych, Twój e-mail nie jest udostępniany innym podmiotom, wysyłamy biuletyn e-mailowy nie częściej niż 1-2 razy w miesiącu.

 
 
Profil na Google+ PMI, PMBOK, PMP, PgMP are registered mark of the Project Management Institute, Inc.